A percalapú megoldás továbbra is érvényben marad, viszont az első 10 percnyi beszélgetés adómentes lesz.
Hatalmas hullámokat vert pár héttel ezelőtt a Nemzetgazdasági Minisztérium által tervezett telefonadó, ami minden belföldi vezetékes és mobilhívást terhelne. A korábbi híresztelésekkel szemben az internetforgalmat nem sújtják ezek a terhek, a telefonadót pedig perc alapon kellene fizetnünk.
Az MTI tegnapi információi szerint a kormány ragaszkodik az új adó július elsejei bevezetéséhez, bár a szolgáltatók vehemensen ellenkeznek az intézkedés ellen. Tegnap közös közleményben fejtette ki a három hazai operátor, hogy a perc alapú adó nem hozná azt a bevételt a költségvetésnek, amit várnak tőle, mert az emberek változtatni fognak telefonálási szokásaikon. A vállalatok szerint az adó nagy terhet róna az előfizetőkre, és a vállalatokra egyaránt. Természetesen a szolgáltatóknak is nőni fog a költségük, mivel az adót nekik kell beszedniük, amihez fejlesztéseket kell eszközölniük a számlázási és informatikai rendszerükben.
A telefonadóról eddig annyit lehet tudni, hogy továbbra is percalapú lesz (2 Ft/perc), az első 10 percnyi beszélgetés pedig mentesülne a teher alól. Kiderült, hogy maximalizálják az egy hónapban, telefonadóként beszedhető összeget, ami magánszemélyeknél 700, vállalkozásoknál 2500 forint lenne. A kritikák szerint ez sem lesz igazságos megoldás, hiszen ugyanannyit fizet, aki havonta keveset és az is, aki rengeteget telefonál egy hónapban.
Számításaink szerint a kezdeti adómentes 10 percet is figyelembe véve 360 percet kell egy hónapban telefonálni ahhoz egy hónapban, hogy elérjük a 700 forintos maximumot. Ez egy átlagembernél meglehetősen nehezen érhető el, de még egy céges mobilon is ritkán beszélhetnek ennyit. Egyedül a kifejezetten telefonálásból élő (call centerek, tele marketinggel és piackutatással foglalkozó) cégek örülhetnek az adó mértékének maximalizálása miatt.
Forrás : www.technet.hu
Szerző : Horváth Balázs